پيام تبريكي به مناسبت فرا رسيدن عيد سعيد فطر
شوراي ولايتي هرات نهضت فراگير دموكراسي و ترقي افغانستان شوراي ولايتي هرات نهضت فراگير دموكراسي و ترقي افغانستان

بسم الله الرحمن الرحيم

 

عيد آمد و عيد آمد ياري كه رميد آمد         عيدانه فراوان شد تا باد چنين بادا

 

هم وطن عزيز! ماه مبارك و ميمون رمضان كه ماه مهماني پروردگار عالم بر بندگان پاكباز و مطيع و سرافرازش بود يكبار ديگر چون همه سال هاي ديگر كه از بامداد طلوع پر فروغ اسلام به عنوان فريضه الهي سنت مقبول مومنان بوده است بر گردونه چرخ دوار فراز آمد و مسلمين را از اقصا نقاط عالم از طرف آفريدهگار مهربان ميزباني نمود و بعد از گرفتن زنگار از قلب ها و تزكيه نفس ها و ايجاد شور و شعف بندگي بر بندگان پارسا به پايان رسيد و در پي خود عيد سعيد فطر را كه شكرانه طاعات و عبادات مؤمنان است به ارمغان آورد .

عيد سعيد فطر كه خود سنتي است پسنديده و به هنجار باعث ميشود تا خويشاوندان و دوستان فرصتي به دست آرند و ديداري تازه كنند و صله رحم به جا آرند.

گرچه باز و يك بار ديگر ما مسلمانان كشور افغانستان اين عيد سعيد را در حالي به استقبال ميرويم كه عفريت خون آشام جنگ در ادامه سه دهه گذشته هنوز هم بلاي جان مردم ماست و هستي و حيات ما را تهديدي بزرگ است . و هم چنان بلاي بزرگ فقر و تنگ دستي عيد را بر خانواده هاي فقير تلخ  ميكند و لبخند كودكانه اطفال فقيران ما به لب هاي معصوم شان مي خشكد و حسرت و حرمان قلبهاي كوچك شان را مي فشارد

(اي واي فقيران وطن ! اي واي)

و اما دولت ما در طرح برنامه هايش به تنها چيزي و مساله كه نمي انيدشد فقر زدائي است و گويا مشكل فقرا اصلاً وجود ندارد و به حساب نميآيد كه بر روشن فكران و تحول طلبان و وطن خواهان است تا بدين مهم پرداخته و راه حل هاي معقول برايش جستجو كنند.

با وجود اين همه مرارت ها و سختي هاي دامن گير مردما شوراي ولايتي نهضت فرا گير دموكراسي و ترقي افغانستان در ولايت هرات فرا رسيدن عيد سعيد فطر را به تمام مردم ديانت شعار كشور به هيأت رهبري مجلس موسسان نهضت فرا گير به محترم شير محمد بزگر رئس مجلس موسسان به هيأت رهبري و اعضاي شوراي اروپائي نهضت به پيش كسوتان و بزرگان جنبش ترقي خواهي كشور و تمام اعضاي پر افتخار نهضت بزرگ ما تبريك و تهنيت عرض نموده و از پيشگاه قدسي رب العزت سر فرازي و موفقيت در راه تحقق آرمان هاي انساني نهضت فرا گير دموكراسي و ترقي افغانستان  آرزومند است .

عيد بر همه مؤمنان مبارك باد

شوراي ولايتي هرات نهضت فرا گير دموكراسي و ترقي افغانستان


October 1st, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها